Animasyonun Kadınları

İdil Belli

Medya İçeriği Yaratıcısı, Yapımcı

13.03.2017

1970 doğumluyum. Küçükken çanak antenle MTV seyrederek büyüdüm.

Animasyona ilginiz ne şekilde başladı? Etkilendiğiniz isimler oldu mu? Animasyon yapımında üstlendiğiniz görev nedir? 

Umut Sanat Seher Hanım’ın vizyonu ile animasyon stüdyosunu kurdu. Ben 1998-2000 senelerinde Umut Sanat Animasyon Stüdyosunda yönetici olarak görev aldım. Stüdyo yaratıcı yönetmeni Derviş Pasin’di. Bir Yunan firması ile beraber Fransız bir çizgi filmin bazı bölümlerini yaptık. Tam yurtdışına açılmışken ucuz ve hızlı işçilikle Çinliler işleri elimizden aldı.

En önemli girişimimiz Cemil Türün, Yoğurt teknolojilerinden aldığımız Archer isimli boyama otomasyonu idi. Bu ilk türk animasyon boyama yazılımı idi. O dönem bu  yazılımı yurtdışına da pazarlamaya çalıştık.  Ayrıca Piyale Madra’nın bir karikatür dizisini çizgi film olarak hayat geçirdik.

Türkiye’de animasyonu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’de hikaye anlatımı eksik, özgürlük yok, çok didaktik bir anlatım hakim. Görsel dünya kadar bu da önemli. Bakış açısı dar. Shout! factory’nin Catdog gibi örnekleri varken bizde hala anne baba hayat dersleri öğretiyor.

Türkiye ve dünyada animasyon geleceğinde neler bekliyorsunuz?

Animasyon bir Donkişot işi!

Bu site, reCAPTCHA ile korunur; Google Gizlilik Politikası ve Hizmet Koşulları geçerlidir.

Animasyonun Kadınları
İstanbul, TR